Erik Hemmes \ Retail Advies heeft verstand van winkels, verkoop en marketing. Door deze ervaringskennis hebben wij diepgaand inzicht in formules en assortimentsgroepen.

Ons werkterrein ligt bij supermarkten, pompshops, drogisterijen, slijterijen en ‘doe het zelf’ ketens, kortom daar waar fast moving consumer goods verkocht worden.

Onze activiteiten bestaan uit:

• assortimentsstudies
• winkeltrainingen
• speeches over het vak
• retailadviesgroep
• retail in beeld service

Wij werken voor zowel fabrikanten als retailorganisaties.

De kracht van onze activiteiten zit in het praktisch en winkelgericht denken. Wij kennen de ‘vloer’ op en top.

Assortimentsstudies
Ons uitgangspunt is: denken vanuit de winkel. Hoe zit de formule in elkaar, wat is de positie van de diverse assortimentsgroepen. Daarna verdiepen wij ons in de specifieke assortimentsgroep, hoe kan die beter scoren qua omzet en rendement.

Na akkoord over die uitgangspunten komt de invulling van de individuele producten aan bod. Wij leveren niet alleen een helder geschreven rapport, maar presenteren dat desgewenst met de opdrachtgever bij de retailorganisatie. Voor retailorganisaties treden wij op als projectleider voor assortimentsstudies, al of niet in samenwerking met fabrikanten.

Winkeltrainingen
Onze winkeltrainingen zijn sterk cijfermatig en feitelijk. Via een helikopterblik leren wij u de verschillen tussen de formules en assortimentsgroepen zien om daarna dieper op de kenmerken van uw eigen assortimentsgroep in te gaan.
Wij leren u de systemen van de retailorganisaties kennen. Dan bezoeken we gezamenlijk een aantal winkels om het geleerde aan de praktijk te toetsen. Ons enthousiasme voor het vak staat garant voor een leerzame ervaring.

Omdat het gaat om een manier van denken adviseren wij om deze training op alle niveaus te geven, dus van directie, marketing tot aan vertegenwoordigers aan toe en bij retail-organisaties van formule-managers, assortiments-managers/inkopers tot aan bedrijfsadviseurs.

Speeches
Tijdens congressen en besloten bijeenkomsten belichten wij graag de retailontwikkelingen of deeltrajecten. Meestal gaat daar een studie aan vooraf om nieuwe inzichten te kunnen presenteren.

Retailadviesgroep
De retailadviesgroep is gericht op het actief informeren van fabrikanten over de supermarktontwikkelingen nationaal en internationaal, alsmede de ontwikkelingen in hun categorieën.

Retail in Beeld Service
Bestemd voor directieleden die onafhandelijk geinformeerd/geïnspireerd willen worden.
Elke week ontvangt u beelden van producten / categorieën / acties / concurrentie / voorbeelden voor ideeën, inclusief commentaar van Erik Hemmes. Onafhankelijke informatie, te gebruiken voor intern overleg of overleg met retailers.